Smoothie met kiwi en sinaasappels

Heel veel smoothies gemaakt de laatste tijd. Als ontbijt, lunch en soms lekker tussendoor. Voordeel is dat de kinderen het erg interessant vinden. Mama snijdt het fruit, zij mogen het in de blender doen en natuurlijk als eerste proeven!

De smoothies maak ik in de stomer blender van Philips Avent. Deze kocht ik net na de bevalling van de oudste vier jaar geleden. Hierin maakte ik van fruithap tot ze met de tafel mee konden eten en nu gebruik ik hem - voornamelijk - voor de smoothies.


Voor deze smoothie komt de stomer goed van pas. Deze smoothie spotte ik met banaan, maar aangezien mijn maag niet tegen banaan kan, is de zoete aardappel een mooie vervanger. Door het stomen blijven de vitamines en mineralen zoveel mogelijk behouden. Na het stomen draai ik de beker om en doe ik de andere ingredienten er bij.

Ingredienten
1 grote zoete aardappel
2 kiwi's
3 perssinaasappelen
Griekse yoghurt (200 ml)

Stap 1: Schil de zoete aardappel,  snij hem in blokjes en stoom deze in 20 minuten klaar. Geen stomer? Geen probleem, je kunt de zoete aardappel gewoon- met schil- koken. Na het koken - en afkoelen- kan je de schil zo van de aardappel trekken. Snij hem daarna in blokjes.
Stap 2: Snij de sinaasappels door de helft en pers het sap er uit. Snij de kiwi door de helft en lepel met een theelepeltje het vruchtvlees er uit.
Stap 2: Doe de Griekse yoghurt bij de zoete aardappel in de blender en voeg het sinaasappelsap en de kiwi toe. 
Stap 4: Zet de blender aan en maak van de ingredienten een gladde massa.
Stap 5: schenk de smoothie in de glazen. 


Smakelijk! 



Reacties

Populaire posts