Hoe het begon

Sinds vijf jaar ben ik de trotse bezitter van een blog; Blomkje en Wenje. Een blog over 'met bloemen en wonen' bezig zijn. Een blog welke me al zoveel heeft gebracht, waaronder (de start van) mijn eigen bedrijf. Een blog waarin ik schrijf over de inrichting van mijn huis en de spullen die ik zelf maak. Maar....tijden veranderen en zo ook mijn leven. Door de komst van mijn twee zoons (augustus 2013 en februari 2015) is deze blog op een zacht pitje komen te staan. Ik ben namelijk iets minder met de inrichting van ons huis bezig (alhoewel we binnenkort de bovenverdieping aan gaan pakken), en aan het einde van de dag is mijn huis niet spik en span, maar ziet het er meestal uit zoals op onderstaande foto, niet echt 'woonblogwaardig' .....


Waarom nu dan deze blog? 
Tsja...Als je 38 jaar bent en in anderhalf jaar tijd twee kinderen hebt gebaard, gaat alles een beetje richting het zuiden, zullen we maar zeggen. Een tijd terug ben ik wat 'anders' begonnen te eten: een aardappeltje minder, wat meer fruit...iets meer op de gezondere toer. Heb inmiddels begrepen dat dat koolhydraatarm heet. Daarnaast heb ik de smoothie ontdekt (die dan al weer wat langer). Ik Google recepten, maar probeer zelf ook recepten uit. Het lijkt me wel handig om deze recepten allemaal te bundelen op dit blog, een soort van online receptenboek. 

Voor de kilo's hoef ik het niet echt te doen, ben niet te zwaar, maar wil wel proberen om iets strakker in mijn vel te komen en een gezondere levensstijl te ontwikkelen. Daarom hou ik nog evengoed van een schaaltje chips, een blokje kaas of een toastje op zijn tijd! 

Strakker in je vel kom je niet alleen door je voeding aan te passen, bewegen hoort daar zeker bij. Gelukkig heb ik eindelijk een sport gevonden welke ik leuk vind, bootcamp. Daarnaast probeer ik wekelijks nog een paar kilometer te hardlopen, de zadeltassen verdwijnen helaas niet vanzelf. 

Ben niet een keukenprinses, maar vind koken wel leuk. Naast de zorg voor mijn gezin  heb ik een reguliere baan bij de overheid, een eigen bedrijf en volg ik een studie, wil daarom niet nog een paar uren voor lekkere gerechten in de keuken hoeven staan. 'Het moet wel leuk blijven'. 


Dit is mijn keuken, niet altijd brandschoon. Ik bezit geen messenset zoals Jamie Oliver of Rudolph van Veen. Mijn bestekset bestaat uit een combinatie van Ikea en de Marskramer en de laatste messen zijn gekocht bij de campingwinkel. Ik heb geen luxe borden waarop ik de gerechten laat zien, gewoon een witte set van de Blokker, met hier en daar een hoekje er uit. Evenmin mooie wijnglazen voor de presentatie, want ik drink niet. 

Gewoon een vrouw, moeder, dochter, zus, collega die het leuk vind om gezonde en koolhydraatarme recepten te delen (en zo nu en dan een leuke workout) onder het motto 'als ik het kan, kan jij het zeker'! 

Bliid en sûn
De naam voor mijn blog hoefde ik niet lang over na te denken, aangezien happy and healthy al bestond ;). Het is de Friese variant hierop geworden 'Bliid (blij) en sûn (gezond).

Reacties op mijn blog(s) zijn van harte welkom! Leuk om te horen of je iets hebt geprobeerd en hoe het is bevallen (gevallen ;) ) . Daarnaast vind ik het leuk om nieuwe combinaties en recepten te proberen, dus stuur maar op! 

Groetjes, Pietrik





Reacties

  1. Je bent een bezige bij :-) Wat voor baan en wat voor studie?.... succes met Bliid en Sûn! Groetjes aan je ouders. Groetjes, Philippien

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts